torsdag 24. april 2014

Lenker til blogginnlegg

Mange som blogger bruker sosiale medier til å promotere bloggen sin. Er man aktiv på Twitter har man gjerne et solid nettverk man kan benytte til å skape interesse rundt bloggen. Dette kan spesielt være nyttig hvis bloggen er nyetablert, har få lesere og ikke er optimalisert for søkemotorer.

Hvis bloggen inneholder annonser kan økt trafikk fra Twitter være med å generere inntekter for brukeren. I tillegg kan godt innhold spres raskt i sosiale medier, men da må jo folk først gjøres oppmerksom på at det eksisterer.

Hvis bloggen er basert på aktiv deltakelse og diskusjon leserne imellom, tror jeg forfatteren foretrekker at folk kommenterer i bloggens kommentarfelt. Hvis bloggen har innebygd funksjonalitet for deling på Twitter er jo veien også kort for at leserne i tillegg deler lenker til innholdet på Twitter.

Hvis bloggen har en mer passiv profil, tror jeg forfatteren er mer interessert i å få kommentarer på Twitter. Noen som ikke har nok tid til å moderere kommentarfeltene i bloggen sin slår gjerne også av kommentarfunksjonaliteten for å unngå spam fra useriøse aktører.

Jeg skrev kommentarer i mine medstudenters blogger, og svarte i tillegg på Twitter kjapt, og informerte om at jeg hadde lagt igjen kommentarer på bloggen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar